Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky („VOP“) sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom internetového obchodu www.panagia.sk („E-shop“) medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý od predávajúceho kúpil tovar. V týchto VOP výslovne neupravené právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa riadia najmä Občianskym zákonníkom, č. 40/1964 Z. z. a Zákonom o ochrane spotrebiteľa, č. 108/2024 Z. z..
Ak niektorá časť VOP odporuje tomu, čo si spoločne osobitne dohodli a schválili predávajúci a kupujúci v rámci procesu nákupu na E-shope, prípadne následne v komunikácii mimo samotného E-shopu, má táto konkrétna dohoda prednosť pred týmito VOP.
1. ZÁKLADNÉ DEFINÍCIE
1.1 E-shop je internetový obchod prevádzkovaný predávajúcim na internetovej adrese www.panagia.sk, na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru;
1.2 Predávajúci je Dominika Slavkovská - Panagia, so sídlom Pribinova 50, 05311 Smižany, IČO 56406169, DIČ 1127064389, zapísaná na Okresnom úrade Spišská Nová Ves, číslo živnostenského registra 860-32352, e-mail info@panagia.sk. Predávajúci nie je platcom DPH.
1.3 Kupujúci je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania a ktorá vytvorí a odošle svoju objednávku tovaru prostredníctvom E-shopu. Pre objednávky zrealizované prostredníctvom E-shopu nebude podnikateľským subjektom vystavená faktúra obsahujúca identifikačné číslo organizácie (IČO), ktorá je predpokladom pre daňovo uznateľný náklad. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom podlieha Obchodnému zákonníku, č. 513/1991 Z. z.;
1.4 Tovar je všetko, čo je možné nakúpiť na E-shope. Ponuka tovaru je primárne určená konečným spotrebiteľom, a preto si predávajúci vyhradzuje právo limitovať počet kusov objednaného tovaru na druh tovaru v jednej objednávke, ako aj na objednávky nasledujúce po sebe;
1.5 Cena je finančná čiastka, ktorú kupujúci hradí za tovar;
1.6 Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú kupujúci hradí za doručenie tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;
1.7 Cena za dobierku je finančná čiastka, ktorú kupujúci hradí za platobnú metódu, ktorá je doručovateľskými subdodávateľmi predávajúceho osobitne spoplatnená.
1.8 Celková cena je súčet ceny za tovar, ceny za dopravu a prípadne ceny za dobierku;
1.9 DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
1.10 Objednávka je neodvolateľný návrh kupujúceho na uzavretie zmluvy o kúpe tovaru s predávajúcim;
1.11 Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy kupujúci dostane od predávajúceho potvrdenie svojej objednávky.
1.12 Faktúra je účtovný doklad vystavený v súlade s platnými zákonmi na celkovú cenu;
1.13 Užívateľský účet je účet zriadený na základe aktívneho konania samotným kupujúcim, ktorý poskytne svoje údaje za účelom uchovávania histórie ním objednaného tovaru, uzavretých zmlúv, komfortnejšieho vytvárania nových objednávok;
2. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE
2.1 Kúpa tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu.
2.2 Tovar je určený len pre osoby staršie ako 18 rokov. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že má viac ako 18 rokov.
2.3 Pri nákupe tovaru je povinnosťou kupujúceho poskytnúť všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré kupujúci poskytol pri objednaní tovaru považuje predávajúci za správne a pravdivé.
2.4 Osobné údaje kupujúcich spracúva predávajúci, v pozícii samostatného prevádzkovateľa, v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a Zákonom o ochrane osobných údajov, č. 18/2018 Z. z.. Bližšie informácie k spracúvaniu osobných údajov sa nachádzajú v sekcii Podmienky ochrany osobných údajov.
3. UZATVORENIE ZMLUVY
3.1 Zmluvu je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku, v mene Euro.
3.2 Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradí kupujúci. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú kupujúci hradí za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu), žiadne ďalšie náklady účtované predávajúcim nad rámec celkovej ceny kupujúci nemusí očakávať. Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
3.3 K tomu, aby bolo možné zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby kupujúci na E-shope vytvoril návrh objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:
- Informácie o nakupovanom tovare (na E-shope označuje kupujúci tovar, o ktorého nákup má záujem, tlačidlom "Pridať do košíka");
- Informácie o cene tovaru, cene za dopravu, spôsobe platby (prípadne cene za dobierku, ak si zvolil kupujúci formu platby dobierkou), celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu objednávky v používateľskom prostredí E-shopu, pričom informácie o cene, cene za dopravu, cene za dobierku a celkovej cene budú uvedené automaticky na základe kupujúcim zvoleného tovaru, spôsobe platby a spôsobe jeho doručenia;
- Identifikačné údaje kupujúceho slúžiace k tomu, aby predávajúci mohol doručiť tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;
3.4 V priebehu tvorby návrhu objednávky môže kupujúci až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "objednávka s povinnosťou platby" kupujúci objednávku vytvorí. Pred stlačením tlačidla musí ale ešte potvrdiť oboznámenie sa a súhlas s VOP, zásadami spracúvania osobných údajov (GDPR), v opačnom prípade nebude možné objednávku vytvoriť. K potvrdeniu súhlasu slúžia zaškrtávacie políčka. Po stlačení tlačidla "objednávka s povinnosťou platby " budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo predávajúcemu.
3.5 Objednávku predávajúci v čo najkratšom čase po tom, ako mu bude doručená, potvrdí správou odoslanou na e-mailovú adresu zadanú v objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie objednávky, ako aj VOP. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho dochádza k uzavretiu Zmluvy. VOP v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy.
3.6 Môžu nastať aj prípady, kedy predávajúci nebude môcť objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy kupujúci objedná väčší počet kusov tovaru, než koľko je zo strany predávajúceho umožnené (napríklad z dôvodu technickej chyby), respektíve ktoré považuje predávajúci za množstvo bežné pre koncového spotrebiteľa. Informáciu o maximálnom počte kusov tovaru však vždy predávajúci v rámci E-shopu vopred komunikuje a nemala by preto byť prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôže objednávku predávajúci potvrdiť, bude kupujúceho kontaktovať a zašle mu ponuku na uzavretie zmluvy v pozmenenej podobe oproti pôvodnej objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy kupujúci potvrdí danú ponuku.
3.7 V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu objednávky bude uvedená zjavne chybná cena najmä v dôsledku technickej chyby, predávajúci nie je povinní tovar za túto cenu dodať ani v prípade, kedy kupujúci dostal potvrdenie objednávky, a teda došlo k formálnemu uzavretiu zmluvy. V takejto situácii sa predávajúci bezodkladne skontaktuje s kupujúcim a zašle mu ponuku na uzatvorenie novej zmluvy v zmenenej podobe oproti objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy ponuku kupujúcim potvrdí. V prípade, že ponuku kupujúci nepotvrdí v lehote 3 dní od jej odoslania, predávajúci je oprávnení od uzatvorenej zmluvy jednostranne odstúpiť. Za zjavnú chybu v cene sa považuje napríklad situácia, kedy cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov na danom trhu alebo evidentne v cene chýba alebo je navyše číslica alebo došlo k nesprávnemu posunu desatinnej čiarky v cene alebo nedošlo ku nekorektnému prepočítaniu jednotkových cien na objednané množstvo produktov.
3.8 V prípade, kedy dôjde k uzavretiu zmluvy, vzniká kupujúcemu záväzok na zaplatenie celkovej ceny.
3.9 V prípade, že kupujúci má zriadený užívateľský účet, môže urobiť objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade má ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť jeho pred-vyplnených údajov. Spôsob tvorby objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať všetky identifikačné údaje kupujúceho.
3.10 V niektorých prípadoch predávajúci umožňuje na nákup tovaru využiť zľavu. Pre poskytnutie zľavy je potrebné, aby kupujúci v rámci návrhu objednávky vyplnil údaje o zľave do vopred určeného poľa. Ak tak spraví, bude mu tovar predaný so zľavou, avšak výhradne v súlade s pravidlami pre poskytovanie zľavy, ktoré stanovuje predávajúci.
4. UŽIVATEĽSKÝ ÚČET
4.1 Predávajúci, na základe slobodnej vôle kupujúceho, umožňuje registráciu v rámci E-shopu, vďaka čomu môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského účtu. Kupujúci však môže objednávať tovar aj bez registrácie.
4.2 Pri registrácii Užívateľského účtu je povinnosťou registrujúceho sa uviesť správne a pravdivo všetky údaje a v prípade ich neskoršej zmeny ich aktualizovať.
4.3 Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Povinnosťou užívateľa je o prístupových údajoch zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu z dôvodu nedodržania tejto povinnosti na strane užívateľa, predávajúci nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.
4.4 Užívateľský účet je osobný, jeho užívanie tretími osobami je zakázané.
4.5 Užívateľ má právo kedykoľvek svoju registráciu zrušiť, na základe čoho dôjde k zmazaniu jeho užívateľského účtu a v ňom agregovaných dát.
4.6 Predávajúci, ako prevádzkovateľ E-shopu si vyhradzuje právo užívateľský účet zrušiť, a to najmä v prípade, kedy nie je dlhodobo využívaný (2 roky), alebo v prípade, kedy užívateľ poruší svoje povinnosti podľa Zmluvy.
4.7 Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.
5. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNICKEHO PRÁVA
5.1 Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu objednávky a v zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare v rámci E-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky sa uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v zmluve. V rámci návrhu objednávky je tiež uvedená cena za dopravu, platobnú metódu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
5.2 Celková cena je uvedená bez DPH, nakoľko predávajúci nie je platcom DPH.
5.3 Platbu Celkovej ceny bude predávajúci požadovať od kupujúceho po uzavretí zmluvy a pred odovzdaním tovaru. Úhradu celkovej ceny môže kupujúci vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
- Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby predávajúci zašle kupujúcemu v rámci potvrdenia objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena splatná do 5 dní od potvrdenia objednávky predávajúcim.
- Kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu Shoptet Pay, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese: https://www.shoptetpay.com/sk/vseobecne-obchodne-podmienky-sluzby-shoptet-pay/. V prípade platby kartou online je celková cena splatná bezodkladne pri výzve / presmerovaní na platobnú bránu.
- Digitálnou platobnou peňaženkou Apple Pay alebo Google Pay, pričom platba sa riadi podmienkami daných sprostredkovateľov. V prípade tejto formy je celková cena splatná bezodkladne pri výzve / presmerovaní na platobných sprostredkovateľov.
- Kartou prostredníctvom terminálu, cestou platobnej brány alebo v hotovosti pri zvolení doručenia tovaru / zásielky na dobierku. V takom prípade dôjde k platbe pred alebo pri doručení tovaru oproti odovzdaniu tovaru. V prípade platby dobierkou je celková cena splatná pred prevzatím tovaru. (kuriér, odberné miesto, odberný box vydá zásielku až po vykonaní platby)
- V hotovosti pri osobnom odbere. V hotovosti je možné hradiť tovar v prípade dohodnutia sa na osobnom prevzatí. V prípade platby v hotovosti pri osobnom odbere je celková cena splatná pred prevzatí tovaru.
5.4 Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení celkovej ceny a bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke. Faktúra bude rovnako fyzicky priložená k tovaru a dostupná v užívateľskom účte, ak je zriadený.
5.5 Vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho prechádza potom, čo zaplatí celkovú cenu a tovar prevezme. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena zaplatená pripísaním na účet predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
6. DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA NÁHODNEJ SKAZY A NÁHODNÉHO ZHORŠENIA PREDMETU KÚPY
6.1 Tovar bude kupujúcemu doručený spôsobom podľa jeho voľby, pričom môže vyberať z nasledujúcich možností:
- Doručenie prostredníctvom kuriéra / dopravcu, s ktorým predajca spolupracuje;
- Osobný odber na odberných miestach alebo odberných boxoch, s ktorými predajca spolupracuje;
- Osobný odber na základe dohody s predávajúcim;
6.2 Tovar je možné doručiť výhradne v rámci Slovenskej republiky.
6.3 Tovar je predajca povinný doručiť kupujúcemu bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Pri plnení zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia objednaného tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného tovaru budeme predajca kupujúceho bezodkladne informovať e-mailom, pričom právo predávajúceho odstúpiť od zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou oznámenia predávajúceho o novom termíne doručenia tovaru je aj žiadosť adresovaná kupujúcemu na vyjadrenie, či trvá na dodaní objednaného tovaru v novom termíne. V prípade osobného odberu o možnosti vyzdvihnutia tovaru bude predávajúci rovnako informovať kupujúceho prostredníctvom e-mailu.
6.4 Pri preberaní tovaru je povinnosťou kupujúceho skontrolovať neporušenosť obalu zásielky / tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne zdokumentovať fotkami so zachovaním detailov, vrátane dátumu a času vyhotovenia. V prípade, že došlo k výraznému poškodeniu prepravného obalu, vrátane poškodenia samotného tovaru vo vnútri zásielky, čo preukazuje nesprávnu manipuláciu, nedodržanie odbornej starostlivosti zo strany zmluvného prepravcu, je povinnosťou kupujúceho zásielku / tovar neprevziať (odmietnutie zásielky z dôvodu zjavného poškodenia). Kupujúci má povinnosť zistenie poškodenia, dôvod odmietnutia prevzatia bezodkladne oznámiť dopravcovi a predávajúcemu.
6.5 Kupujúci je povinný prevziať nepoškodený tovar v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný tovar kupujúci neprevezme podľa predchádzajúcej vety, predávajúci e-mailom kupujúcemu oznámi, kde si môže tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo tovar predávajúci na základe písomnej žiadosti kupujúceho zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy si mal tovar prevziať, opätovne doručí, pričom sa kupujúci zaväzuje uhradiť predávajúcemu všetky náklady spojené s opätovným doručením tovaru. V prípade, kedy poruší kupujúci svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 týchto VOP, nemá to za následok porušenie povinnosti predávajúceho tovar doručiť. Zároveň platí, že ak tovar kupujúci svojvoľne neprevezme, nie je to považované za odstúpenie od zmluvy. Ak tovar neprevezme kupujúci ani v dodatočnej lehote, vzniká predávajúcemu právo od zmluvy odstúpiť z dôvodu podstatného porušenia zmluvy. Ak sa rozhodne predávajúci predmetné právo uplatniť, je odstúpenie účinné v deň, kedy oznámenie o tomto odstúpení doručí kupujúcemu. Odstúpenie od zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.
6.6 Ak je z dôvodov vzniknutých na strane kupujúceho tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v zmluve dohodnuté, je povinnosťou kupujúceho nahradiť predávajúcemu dodatočné náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov predávajúci zašle na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v zmluve. Splatnosť je 14 dní od doručenia e-mailu.
6.7 Nebezpečie škody na tovare na kupujúceho prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. Prevzatím tovaru totiž kupujúci potvrdzuje, že zásielka / tovar nejavil pri doručení / prevzatí žiadne znaky poškodenia, zničenia prepravného obalu alebo samotného tovaru. V prípade, keď tovar kupujúci neprevezme, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 týchto VOP, prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru v okamihu, kedy mal možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na jeho strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru pre kupujúceho znamená, že od tohto okamihu nesie všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením tovaru.
7. PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
7.1 Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady
7.1.1 Predávajúci sa zaväzuje, že kupujúcemu tovar dodá v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.
7.1.2 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí. Pri použitom tovare nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím, pozmenením alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena, pričom uvedené platí aj pre tovar so skrátenou lehotou spotreby.
7.1.3 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka). Na tovar sa vzťahujú záručné doby predpísané zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Záručná doba je 24 mesiacov od dodania tovaru. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Pri tovare s minimálnym dátumom trvanlivosti je záručná doba platná do tohto dátumu. Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru kupujúcemu. Záručná doba jednotlivých tovarov je uvedená v E-shope a preto sa má za to, že kupujúci s ňou bol riadne oboznámený v momente odoslania svojej objednávky.
7.14 Práva zo zodpovednosti za vady pri tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musí uplatniť kupujúci najneskôr v deň nasledujúci po kúpe / dodaní tovaru, inak jeho práva zaniknú.
7.15 Ak predávajúci pri kúpe tovaru ponúka kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar zdarma (darček), je na kupujúcom, či ponúkaný tovar (darček) prijme. Tovar zdarma (darček) však nie je predaným tovarom, preto predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady a na tento tovar sa teda zákonná záruka nevzťahuje.
7.2 Predávajúci zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru podľa čl. 7 týchto VOP je tovar bez vád, najmä, že:
- má vlastnosti, ktoré si s kupujúcim dohodol, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré pri popise tovaru uviedol, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu tovaru očakávať;
- je vhodný na účely, ktorý uviedol alebo na účely, ktoré sú pre tovar tohto typu obvyklé;
- zodpovedá akosti alebo vyhotoveniu dohodnutej vzorky, ak bola kvalita alebo vyhotovenie stanovené podľa vzorky;
- je v zodpovedajúcom množstve a hmotnosti;
- spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;
- nie je zaťažený právami tretích strán.
7.3 Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
7.3.1 Ak je tovar doručený kupujúcemu v porušenom alebo poškodenom obale, samotný obal zásielky nasvedčuje tomu, že obsah / tovar v nej bol poškodený alebo je zásielka zjavne príliš ľahká (čiastočná / úplná strata obsahu), kupujúci nesmie takúto zásielku / tovar prevziať. Takáto skutočnosť musí byť bezodkladne zdokumentovaná fotkami so zachovaním detailov, vrátane dátumu a času a následne oznámená na dopravcu a predávajúceho. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia, chýbajúceho obsahu) je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 24 hodín od prevzatia, uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 7.4.1. nižšie, vrátane zdokumentovania obalu, výplne zásielky, stavu tovaru fotkami so zachovaním detailov, vrátane dátumu a času. Kupujúci je povinný pre šetrenie reklamácie zachovať obal, výplň, ako aj samotný tovar. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, sa nebude prihliadať. Rovnako svojvoľné zbavenie sa dôkazov (obal, výplň, tovar) pre šetrenie reklamácie, zo strany kupujúceho, zakladá dôvod na odmietnutie reklamácie.
7.3.2 Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), je kupujúci povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 7.4.1 nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo vadu na tovare zistil, najneskôr však do uplynutia záručnej doby uvedenej na obale tovaru alebo v momente otvorenia samotného tovaru. (nie je možné reklamovať tovar spotrebný, kde evidentne došlo k jeho používaniu, relevantnému úbytku, napr. spotrebovanie 1/4 objemu balenia)
7.3.3 Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením. Právo zo zodpovednosti za vady nemôže uplatniť kupujúci najmä na vady spôsobené opotrebením, ním spôsobeným mechanickým poškodením, používaním tovaru v nevhodných podmienkach, nevhodným skladovaním, pozmenením a pod.
7.3.4 Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak o vade vedel pred prevzatím tovaru, resp. ho naň predávajúci upozornil alebo mu z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z ceny tovaru, s ktorou informovane súhlasil.
7.4 Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)
7.4.1 V prípade, že bude mať tovar vadu, môže kupujúci takú vadu predávajúcemu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na adresu uvedenú pri identifikačných údajoch predávajúceho. Pre reklamáciu môže využiť aj vzorový formulár poskytovaný predajcom, ktorý tvorí prílohu VOP.
7.4.2 V oznámení, ktorým si uplatňuje kupujúci reklamáciu, uvedie predovšetkým popis vady tovaru a svoje identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý mu má predávajúci odoslať vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bode 7.5.4 až 7.5.8, si uplatňuje.
7.4.3 Pri uplatnení reklamácie kupujúci predloží doklad o kúpe tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u predávajúceho, inak predávajúci nie je povinní reklamáciu uznať.
7.4.4 Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň doručenia reklamovaného tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 7.4.3). V prípade, ak je podanie, ktorým si uplatňuje kupujúci reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje reklamovaný tovar alebo požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si predávajúci od kupujúceho vyžiada doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína plynúť až v deň doručenia doplneného podania kupujúcim.
7.4.5 Ak kupujúci nedoplní podanú reklamáciu v zmysle bodu 7.4.4 bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy podľa bodu 7.4.4, považuje sa podanie za neopodstatnené a reklamácia sa z tohto dôvodu stáva odmietnutou, neoprávnenou.
7.5 Vybavenie reklamácie
7.5.1 Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka č.40/1964 Z.z. („Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 7.5.4. až 7.5.8.) uplatňuje, predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7.5.2 Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu predávajúci vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch môže reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar, ak je to možné.
7.5.3 O vybavení reklamácie je povinní predávajúci reklamujúcemu vydať písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Za splnenie tejto povinnosti sa považuje informovanie prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, predávajúci zašle kupujúcemu opravený tovar alebo tovar vymení za nový tovar alebo vráti zaplatenú cenu ovaru, ak sa nedohodne s kupujúcim inak.
7.5.4 Ak ide o vadu, ktorú vie predávajúci odstrániť, kupujúci má právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Ttovaru odstráni predávajúci bez zbytočného odkladu.
7.5.5 Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
7.5.6 Namiesto odstránenia vady tovaru môže predávajúci vždy vymeniť chybný tovar za bezchybný, ak to nespôsobí kupujúcemu závažné ťažkosti.
7.5.7 Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby tovar mohol kupujúci riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva mu prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
7.5.8 Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. O výške zľavy rozhoduje predávajúci.
7.5.9 Reklamáciu vybaví predávajúci odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
7.6 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia tovaru sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákonom o ochrane spotrebiteľa.
7.7 Ak si uplatní kupujúci reklamáciu tovaru:
- a) počas prvých 12 mesiacov od kúpy tovaru, môže predávajúci reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia od kupujúceho nebude predávajúci vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie poskytne predávajúci najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie;
- b) po 12 mesiacoch od kúpy a takúto reklamáciu predávajúci zamietol, v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže zaslať kupujúci tovar na odborné posúdenie. Ak zašle kupujúci tovar na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady, bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia, znáša predávajúci. Ak preukáže kupujúci odborným posúdením zodpovednosť za vadu tovaru na strane predávajúceho, môže si reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predajca je povinní uhradiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
7.8 Kupujúci, v pozícii spotrebiteľa, má právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru.
7.9 Predávajúci sa s kupujúcim dohodli, že týmto sa považuje povinnosť poučiť riadne kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z Občianskeho zákonníka. Kupujúci uzatvorením zmluvy potvrdzuje, že mal možnosť oboznámiť sa s podmienkami reklamácie tovaru.
8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
8.1 K odstúpeniu od zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach VOP, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
8.2 Nakoľko je kupujúci spotrebiteľ, teda osoba kupujúca tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, má v súlade s ustanovením § 19 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia / doručenia tovaru. V prípade, že bola uzavretá zmluva, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti tovaru. Od zmluvy môže kupujúci odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na adresy predávajúceho uvedené pri jeho identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môže kupujúci využiť aj vzorový formulár, ktorý tvorí prílohu VOP;
8.3 Ani ako spotrebiteľ však nemôže kupujúci od zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom zmluvy:
- predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôže predávajúci ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
- predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré nemôžeme ovplyvniť;
- predaj tovaru, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, ktorý bol vyrobený pre kupujúceho na mieru, tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa alebo tovar, ktorý svojím vlastným konaním trvalo pozmenil;
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze a tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo k porušeniu pôvodného obalu;
- predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;
- poskytovanie elektronického obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci kupujúcemu oznámil, že nemá právo na odstúpenie od Zmluvy.
8.4 Lehota na odstúpenie podľa čl. 8.2 týchto VOP sa považuje za zachovanú, ak predávajúcemu v jej priebehu odošle kupujúci oznámenie, že od Zmluvy odstupuje.
8.5 V prípade odstúpenia od zmluvy bude kupujúcemu cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než kupujúci vráti tovar predávajúcemu. Tovar je povinný vrátiť kupujúci čistý, nepozmenený, v neporušenom, neotvorenom originálnom obale. V prípade ak kupujúci vráti tovar špinavý, pozmenený, v porušenom, otvorenom, neoriginálnom alebo čo i len čiastočne spotrebovanom stave, nie je možné uvedené považovať zo oprávnené odstúpenie od zmluvy podľa predmetnej zákonnej úpravy.
8.6 V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 8.2 VOP je kupujúci povinní v lehote do 14 dní od odstúpenia tovar zaslať predávajúcemu, pričom nesie náklady na vrátenie tovaru. Lehota je zachovaná, ak bol tovar preukázateľne odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci má nárok na to, aby predávajúci vrátil ním zaplatenú cenu za dopravu tovaru k nemu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý predávajúci pre dodanie tovaru ponúkal.
8.7 Za škodu zodpovedá kupujúci v prípadoch, kedy bude tovar poškodený v dôsledku jeho nakladania (skladovania) s ním inak, než je nutné s ním nakladať (skladovať) s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Uvedené platí aj pre prípadné poškodenie tovaru v preprave od kupujúceho k predávajúcemu. Spôsobenú škodu kupujúcemu v takom prípade vyúčtuje predávajúci potom, čo mu bude tovar vrátený. Splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní. Predávajúci je oprávnený v prípade uznania odstúpenia vykonať započítanie kupujúcim spôsobenej škody oproti vyplácanej / vracanej platbe.
8.8 Predávajúci je oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutý v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predajcu zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení premeraného úsilia, ktoré možno od predajcu spravodlivo požadovať, predajca nie je schopný tovar dodať v lehote určenej týmito VOP. V týchto prípadoch je predajca povinní kupujúceho o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť mu už uhradenú celkovú cenu za tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy. Uhradenú celkovú cenu za tovar predávajúci vráti kupujúcemu rovnakým spôsobom akým ju uhradil kupujúci, pričom tým nie je dotknuté právo predávajúceho sa s kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým nebudú kupujúcemu účtované žiadne ďalšie poplatky.
8.9 Od zmluvy je predajca oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak tovar kupujúci nezaplatil prevodom, neprevzal do 5 pracovných dní odo dňa, keď mu vznikla povinnosť tovar zaplatiť / prevziať.
9. PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ
9.1 Kupujúci, ako spotrebiteľ, je oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: info@panagia.sk.
9.2 O posúdení podnetu alebo sťažnosti budem predávajúci kupujúceho informovať e-mailom.
9.3 Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Košický kraj, so sídlom: Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1, email ke@soi.sk, tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55.
9.4 Podnet voči predávajúcemu, ak kupujúci nie je spokojný s vybavením svojho podnetu alebo sťažnosti zo strany samotného predávajúceho, je možné podať zo strany kupujúceho aj elektronicky prostredníctvom https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi.
10. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI
10.1 Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@panagia.sk. Ak predajca odpovie na jeho žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania alebo nevybaví reklamáciu k jeho spokojnosti, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov („Subjekt“) podľa Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, č. 391/2015 Z. z..
10.2 Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
10.3 Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona.
10.4 Kupujúci má rovnako právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom stránky https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297 alebo https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1 Písomnú korešpondenciu si bude predajca s kupujúcim doručovať elektronickou poštou. E-mailová adresa predajcu je uvedená pri jeho identifikačných údajoch. E-mailová adresa kupujúceho je uvedená v jeho objednávke, zmluve, v užívateľskom účte, prípadne v E-maily, ktorým predajcu kontaktoval, ak dostatočne preukáže svoju spojitosť s danou objednávkou, zmluvným vzťahom.
11.2 Zmluvu je možné meniť len na základe vzájomnej písomnej dohody. Predajca je oprávnený jednostranne zmeniť a doplniť tieto VOP, zmena sa však nedotkne retrospektívne už uzatvorených zmlúv, ale len zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene VOP bude kupujúci vždy informovaný, nakoľko pred potvrdením každej objednávky, je oboznámenie sa s aktuálnym znením VOP povinné.
11.3 V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie predávajúci zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má predávajúci, ako aj kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť.
11.4 Prílohou VOP je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
11.5 Zmluva vrátane VOP je archivovaná v elektronickej podobe u predajcu. VOP a potvrdenie objednávky so zhrnutím objednávky, ako aj faktúru kupujúci obdrží na e-mailom.
11.6 Na činnosť predajcu sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa.
11.7 Tieto VOP nadobúdajú účinnosť 21.10.2024.
PRÍLOHA - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU
Adresát: Dominika Slavkovská – Panagia, Ševčenkova 15, 851 01 Bratislava
Uplatnenie reklamácie
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa bydliska: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód): |
|
Popis a rozsah vád tovaru: |
|
Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN): |
|
Prílohy:
Dátum:
Podpis:
PRÍLOHA - FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Adresát: Dominika Slavkovská – Panagia, Ševčenkova 15, 851 01 Bratislava
V súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa odstupujem od Zmluvy:
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý vraciam (názov a kód): |
|
Dôvod vrátenia tovaru: |
|
Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN) |
|
Upozornenie pre spotrebiteľa: Predávajúci je podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
Dátum:
Podpis: